A Superbrands Program komplex kiválasztási rendszerével minden évben több ezer márkát tesz mérlegre, és választja ki közülük a kimagasló teljesítményűeket, akiknek odaítéli fogyasztói kategóriában a Superbrands, üzleti kategóriában a Business Superbrands címet. Évzáró gálaestjén a magyar Superbrands üvegdíjak átadásával ismeri el ezeket márkasikereket. 2024-ben is több mint százötven résztvevővel került megrendezésre a Magyarország egyik legfontosabb üzleti díjátadó eseményének számító Superbrands gála.
Mi a siker titka?
– az idei gálaműsor ezzel a kérdésfelvetéssel indult. És kik tudnák jobban a választ, mint maguk a Superbrands 2024 Gála meghívott díjazottjai, maguk a szuper márkákat képviselő cégvezetők, marketing és kereskedelmi igazgatók, country managerek. A vendégek sikermérő táblán választhattak szavak és kifejezések közül, amelyek szerintük leginkább választ adnak arra a kérdésre, hogy „MI A SIKER TITKA?”. A legtöbb voksot kapta, és ezzel a Superbrands 2024 program díjazottjai szerint a válasz, hogy a siker titka a kreativitás, második helyen végzett az új kihívások keresése és legyőzése, a dobogóra került, majdnem ugyanannyi szavazattal az értékteremtés, tenni másokért gondolata.
„A Superbrands magyarországi program szervezőjeként az idei évben a szakmai siker kérdése állt a fókuszunkban. Részben mert a Superbrands két évtizedes magyarországi tradíciójára személyesen is nagyon büszke vagyok, részben mert a programban díjazott márkák sikertörténeteit idén huszadik alkalommal jelentetjük meg könyv formájában. A Superbrands nagykönyvben helyet kaptak idén új történetmesélők, de találunk olyan kiemelkedő szakmai sikereket bemutató márkasztorikat is, amelyek immár húsz éve íródnak” – mondta el László Géza, a magyarországi Superbrands Program igazgatója.
A Superbrands díjak üzenete
Ahogyan nincs két azonos sikertörténet, a Superbrands 2024 díjak között sem létezik két teljesen egyforma. 2024-ben a szervezők az egyedi üvegdíjak elkészítésére Kohut-Görömbei Luca üvegművészt kérték fel. Az upcycling jegyében a díjak alapanyagát éttermek boros palackjainak újraolvasztásából nyerték, a folyamatot az alkotóval készült kisfilm is bemutatta. A 737 °C-on megolvasztott és egyesével előkészített üvegdarabkák a természet egyik legérdekesebb fényjelenségét, a sarki fényt idézik meg, amely különlegességével jól szimbolizálja a szuper márkák kimagasló eredményeit.
Kreativitás minden téren
Az ünnepi vacsorát kísérő gálaműsort Bősze Ádám zenetörténeti stand upja színesítette nagy zenei sikerekről és bukásokról szóló anekdotákkal. Az estet pedig különleges koncertélmény, a Moment’s Notice Quartet fellépése zárta, akiknek zenéje az improvizatív jazz, a klasszikus, a kortárs és az elektronikus zene kombinációjából születik. Tagok: Gőz László harsonaművész, Fekete Kovács Kornél trombitaművész, Ifj. Kurtág György elektronikus hangművész és Lukács Miklós cimbalomművész. Ötödik zenésztársként Keresztes Szabolcs is csatlakozott ezen az estén, aki a koncertet kísérő egyedülálló vetítésért felelt: a zenészek által megszólaltatott hangok képeket generáltak, amelyek egy saját szoftver segítségével vizualizációs kisfilmként jelentek meg a zenészek fölött a vetítővásznon. A látvány alapjául Moholy Nagy László 20. századi avantgárd művész, konstruktivista festő geometrikus formákból felépített absztrakt képei szolgáltak.
A Superbrands Magyarország Programról
A ma már több mint 90 országban működő nemzetközi Superbrands Programot 1995-ben a brit Brand Council szervezet hozta létre. A cél kettős volt: a kiemelkedő márkák reflektorfénybe állítása, valamint követendő példák felmutatása. A program az indulás óta a világ minden részén ismertté vált, ma már közel 90 országban jelent különleges minősítést a Superbrands cím.
Magyarországon a Superbrands díj 2004 óta képviseli a márkákhoz kapcsolódó valamennyi pozitív tényező esszenciáját: jelzi kiemelkedő piaci ismertségüket, kedveltségüket és pénzügyi stabilitásukat. A magyar Superbrands Program 5 évvel az indulását követően az üzleti márkákra is kiterjesztette a minősítést a Business Superbrands díj bevezetésével, amely pedig az üzleti szektor (B2B) márkáinak legeredményesebbjeit jelzi.
A Superbrands a széles nagyközönség számára is ismert, a magas minőséget szimbolizáló védjegy, a nemzetközi program keretében fogyasztói és üzleti márkák részesülnek díjazásban. A díj odaítéléséről többlépcsős előszűrést követően az összesen 40 tagú, független, marketingszakmai és vállalatvezető szakemberekből álló bizottság dönt a minden évben.